Trzech artystów, którzy zachwycili mnie swoją prezentacją na TEDx

Dlaczego sztuka ostatnio jest taka typowa? Albo taka nowoczesna, że aż niezrozumiała? Czy musi taka być? No właśnie nie musi, ale mało kto, jest na tyle odważny żeby tworzyć w miarę oryginalny sposób. Myślę, że wszyscy powinniśmy obejrzeć te wystąpienia. Zmienić trochę pole widzenia i zacząć robić ciekawą i potrzebną sztukę. 




3. Maurizio Seracini 


Wydawać by się mogło, że ten człowiek jest najmniej związany ze sztuką pośród wszystkich tutaj przedstawionych. Rzeczywiście, nie jest artystą, ale inżynierem. Nie ma jednak nic bardziej mylnego. Maurizio Seracini zajmuje się pracą ze znanymi dziełami sztuki, poszukiwaniem zaginionych obrazów, ustalaniem ich autentyczności i sprawdzaniem szczegółów ich powstania. Jesteście ciekawi czy obrazy opisywane często jako autentyczne, takie rzeczywiście są? Obejrzyjcie wideo, które wszystko wyjaśnia.


2. Brian Dettmer

Kiedy pierwszy raz zobaczyłam to wideo, myślałam, że nie uwierzę własnym oczom. Co ten facet robi z książkami?! Później doszłam do wniosku, że to w sumie interesujące, na tyle, o ile trudno szukać kogoś, kto potrafi go naśladować. Rzeźbienie w książkach ciągle powoduje u mnie dreszcze, ale i zachwyt nad tym w jaki sposób i dlaczego Brian Dettmer to w ogóle robi. 



1. JR

Myślę, że każdy powinien poznać historię tego człowieka, ponieważ od kiedy obejrzałam jego wideo, zawsze kiedy pada nazwa TEDx, myślę tylko o nim. Historia JR, to historia człowieka, który tworzy w konkretnym celu. Nie dla pieniędzy, sławy, wystaw i fanów. On wchodzi w środek konfliktu, wojny domowej, zamieszek, żeby pokazać jak to wygląda od środka. Później udostępnia zdjęcia w bardzo nietypowy sposób. W sumie ten sposób może wykorzystać każdy z nas. Jest on tak prosty, że nikt na to jeszcze nie wpadł ;) JR jeździ po świecie, żeby udowodnić, że sztuka zmienia świat. W jaki sposób? Obejrzyjcie wideo 👉

https://www.ted.com/talks/jr_s_ted_prize_wish_use_art_to_turn_the_world_inside_out/transcript?language=pl


Jestem też na Facebooku: https://web.facebook.com/malkagorecka/
I na Instagramie: https://web.facebook.com/malkagorecka/

Mam fajnego psa i publikuję więcej zdjęć ✌❤✌


Komentarze

Popularne posty